Тэма ўрока: “Скланенне
назоўнікаў”
Мэта: садзейнічаць фарміраванню ўмення
вызначаць скланенне назоўнікаў і асаблівасці змянення назоўнікаў па
склонах.
Задачы:
·
узнавіць веды вучняў аб змяненні формы назоўнікаў па пытаннях;
·
замацоўваць веданне склонаў і склонавых пытанняў;
·
фарміраваць уменне правільна вызначаць склон назоўнікаў у словазлучэнні і
сказе ;
·
паказаць прыгажосць зімовай прыроды, выхоўваць беражлівыя адносіны да яе.
Тып урока: урок замацаванне ведаў
Абсталяванне: ПК з выхадам у Інтэрнет,
выявы Югасі і Багніка падручнікі, сшыткі, запісы на дошцы.
Ход урока
1. Арганізацыйны
момант (псіхалагічная хвілінка).
Чалавеку патрэбна не слава,
А людская ўвага і ласка,
І сардэчнае шчырае слова,
І вясёлая добрая казка. Мы працягваем падарожжа у казку. Возьмем у
падарожжа толькі назоўнікі.
2. Актуалізацыя вывучанага
Успомнім, чым адрозніваюцца назоўнікі ад іншых часцін
мовы, выканаўшы заданне, якое размешчана ў Інтэрнэце, для гэтага націсніце на
спасылку http://LearningApps.org/display?v=p7vnv56ec16 (Настаўнік аналізуе памылкі,
зробленыя кожным вучнем. Карэкцыю ведаў праводзіць, скіроўваючы вучня да "ОХ-падказкі
"Назоўнік" па спысылцы http://pochyk-chacte.blogspot.com.by/p/blog-page_35.html )
Якія часціны мовы, акрамя назоўнікаў, вы сустрэлі ў заданні?
3. Пастаноўка мэт і задач урока.
Работа на дошцы і ў сшытках
З дапамогаю матэрыяла форзаца 2 праскланяем назоўнікі: сасна, стол, неба.
І вызначым канчаткі назоўнікаў.
Такім чынам сёння на ўроку мы замацуем........(Дзеці даюць адказы)
4. Чыстапісанне.
- Адгадайце загадку
Сыпле - сее неба зоркі
На страсе сумеж, як кож.
Ездзіць будзеш, дзеці, згоркі
Гэй! Вітай зімы прыход!
-Вы здагадаліся, якую літару мы будзем пісаць?
Запіс на дошчы:
Сс
Са сее
Сне…ная ка…ка, сне…ны дом, засне…аная р…ка, сн…гапад,
сн…гір.
- Напішыце шэраг літар у прапанаванай
паслядоўнасці да канца радка і ўстаўце прапушчаныя літары ў словах і
словазлучэннях. Вызначце род і лік назоўнікаў.
5. Арфаграфічная
размінка.
На маю электронную пошту прыйшло паведамленне з
просьбай аб дапамозе. Здагадайцеся, ад каго.
Я лятала на мятле,
Пірагі пякла ў зале,
Па хаце я ката ганяла
Ды заданне вам складала.
Як да Багніка схадзіла,
Усе, што знала, разгубіла... (Югася)
Давайце дапаможам прывесці Югасі ўсе веды ў парадак.
Выканаем заданне па спасылцы http://LearningApps.org/display?v=phv36haak16
(Настаўнік карэкціруе веды, адпраўляючы вучняў
да ОХ-падказкі "Правапіс" па спысылцы http://pochyk-chacte.blogspot.com.by/p/blog-page_9.html.
і падводзіць вынікі)
6. Фізкультхвілінка
Парадуемся разам з Югасяй, што мы заданне паспяхова
выканалі.
Як тупну нагой
Ды прытупну другой,
Кругам пакружуся,
Усім людзям пакажуся! (паўтор 4-5 разоў)
7. Замацаванне ведаў
Работа з падручнікам
Варыянт 1 - Пр. 128, с. 75,
Варыянт 2 - Пр.129, с.75.
(узаемаправерка па ўзору на дошцы, выстаўленне адзнак)
8. Кантроль і самакантроль ведаў і спосабаў дзеянняў.
Успомніце, да каго ў госці хадзіла Югася? Што гэта за істота?
Багнік разумнейшы за Югасю. Ён любіць вершы і прапануе вам адзін з любімых,
але не проста прачытаць верш, а выканаць да яго заданне па спасылцы http://LearningApps.org/display?v=p9581n90v16 (Настаўнік
аналізуе памылкі, зробленыя кожным вучнем. Карэкцыю ведаў праводзіць,
скіроўваючы вучня да "ОХ-падказкі "Назоўнік" па
спысылцы http://pochyk-chacte.blogspot.com.by/p/blog-page_35.html ) (Па выніках выстаўляюцца адзнакі)
9. Вынікі ўрока. Рэфлексія.
Гульня "Так ці не"
Дзеці перамяшчаюцца па класе. (Выява Багніка -
"ТАК", Югасі - "НЕ", да настаўніка - "НЕ ВЕДАЮ")
- У беларускай мове 6
склонаў.
- Родны склон адказвае
на пытанні КАГО? ЧАГО?
- Месны скол ужываецца
толькі з прыназоўнікамі.
- Вінавальны склон
ужываецца без прыназоўнікаў.
- Творны склон адказвае
на пытанні АБ КІМ? АБ ЧЫМ? і іншыя....
10. Дамашняе заданне.
Для ўсіх - Пр. 131 с. 76
Для цікаўных - яшчэ заданне па спасылцы http://LearningApps.org/display?v=pecpascgn16
Мэта: садзейнічаць фарміраванню ўмення вызначаць скланенне назоўнікаў і асаблівасці змянення назоўнікаў па склонах.
Задачы:
-Вы здагадаліся, якую літару мы будзем пісаць?
Запіс на дошчы:
6. Фізкультхвілінка
Комментариев нет:
Отправить комментарий